2015. július 26., vasárnap

#5 Könyvkritika: Antoine de Saint-Exupéry-A kis herceg

Tudom,hogy ez csak az egyik fajta boritó,de nem fogom ide beilleszteni az összeset

Végre egy könyv ami kötelező olvasmány volt,és megérte elolvasni.
Ez a könyv szerintem nagyon aranyos volt,helyenként elgondolkodtató.Nem mondom azt,hogy ennek a könyvnek az elolvasása után másképp fogod szemlélni a világot,mert az hazugság lenne...Minden esetre legalább annyi ideig míg ez a rövidke könyv(nemmellesleg tele képekkel és hatalmas betűtípussal) tart elgondolkoztat pár dolgon.
Exupéry könyve nagyon szépen mutatja be a kis herceg érzelmeit a rózsája iránt és a pilóta és a kis herceg kialakult barátságot.
A kis herceg személyiségén látszik,hogy egy kisgyerek,hisz ez látszik a viselkedésén. Ettől függetlenül van benne egy nagyon felnőttes magatartás és világszemlélet. Az meg különösen tetszett,amit a rózsájáért megtett.
Ezen a könyvön egyaránt lehet nevetni,komolyan elgondolkodni,de még sírni is. Én személy szerint a könnyeimmel küzködtem a könyv utolsó fejezetein. A kis herceg önfeláldozása után nagyon sajnáltam,hogy már vége is van ennek a nagyszerű könyvnek. Az elején mikor feladták kötelezőnek enyhén féltem tőle,hisz régebben is elkezdtem már,de egy kukkot sem értettem a sztoriból. Én személy szerint 13 éves kortól ajánlanám,de a történet annyira aranyos,hogy bárki elolvashatja.
Erre a könyvre én 10-ből 8-at adnék,mert maga az alaptörténet nagyon jó,de voltak dolgok,amiket nem értettem meg belőle. De ettől fuggetlenül nagyon tetszett.

Szerintem ezt a könyvet mindenki olvassa el minimum egyszer mert nagyon megéri.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése