2015. december 30., szerda

#1 Könyvkihívás: A 2015-s könyvkihívás


Szerintem minden könyvmoly hallott idén a nagy,egész éven át tartó könyves kihívásról,amelyben 50 különböző kategóriájú könyvet kellett elolvasni.Én is személy szerint nekiálltam,és 8 kategóriát leszámítva az összeset teljesíteni tudtam.Nem szeretek úgy olvasni,hogy megszabják nekem,hogy "Lányom,te ezt és ezt olvasd el ebben az évben",ezért is van az,hogy nincs 100 százalékban teljesítve.De én így is büszke vagyok magamra. :D Na,de nézzük is miket olvastam 2015-ben.

1.Egy több mint 500 oldalas könyv:Melyik másik regény is lehetne ez,mint a Bábel,Leiner Laurától.Egyik kedvenc regényem ettől az írónőtől,így boldogan olvastam újra a könyvét idén.

2.Egy klasszikus romantikus könyv:Ilyennel sajnos nem szolgálhatok,ugyanis amelyiket olvastam azt másik kategóriába soroltam be inkább,úgyhogy ez kimaradt.

3.Egy könyv,amiből film lett: Nagyon nagy kedvencem,J.K. Rowling Harry Potter és az azkabani fogoly című regénye tökéletes ide.

4.Egy idén megjelent könyv: Nem meglepő módón ide is egy Leiner Laura regényt teszek be.De aki az Illúzióra tippelt,az kivételesen nem találta el,mert a Hullócsillagot választottam ehhez a kategóriához.

5.Egy könyv,aminek szerepel szám a címében:Bár nem maradt nagy kedvencem,de azért tetszett egy kicsit az egyik idei háziolvasmányom,A nagyenyedi két fűzfa Jókai Mórtól.

6.Egy könyv,amit 30 év alatti személy írt:Mikor Leiner Laura Szent Johanna Gimi sorozatának 6. kötetét olvastam,akkor még az írónő 30 év alatt volt.Mit tehet róla,hogy azóta ő is betöltötte a három x-es kort? :D

7.Egy könyv,melyben nem emberi karakterek szerepelnek:Szerintem senkinek sem meglepetés az,ha azt mondom,hogy ide Jennifer L. Armentrout regényét,az Obszidiánt sorolom.

8.Egy vicces könyv: Meg Cabot Egy igazi amerikai lány című könyvén én személy szerint rengeteget nevettem.

9.Egy könyv női szerzőtől: Még jó,hogy Leiner Laurának ennyi regénye van,így ide is volt mit sorolnom,nem mást mint az Akkor Szakítsunkot.Én szerettem,mondjon bárki bármit.

10.Egy krimi/thriller könyv: Az internet szerint Sarah Blakley-Cartwright regénye,a Lány és a Farkas thriller,így hát megfelel ide.

11.Egy könyv,amelynek címe egyetlen szóból áll: Zakály Viktória Szívritmuszavar.Tetszett.Nagyon.

12.Egy rövid könyv: Arany János,avagy Gold Johnnie osztályi belsős poén,de kihagyhatatlan volt Toldija engem nem különösen érintett,de megvolt,elolvastam,túléltem.

13.Egy könyv,ami egy másik országban játszódik: Romániai lévén ennél volt talán a legkönnyebb dolgom.Egyik kedvenc városomban játszódó könyvet választottam, Stephanie Perkins Anna és a francia csók című regényét.

14.Egy szépirodalmi könyv: Gárdonyi Géza Ida regénye című könyve remélem az,mert ha nem,akkor az eléggé gáz lesz.

15.Egy népszerű szerző első könyve: Csak most tűnik fel,hogy mennyi Leiner Laura könyv lesz ezen a listán,mert ide is egy Laura könyvet választottam,mégpedig a Remek!-et.Nekem az a könyve nem igazán tetszett.

16.Egy könyv olyan szerzőtől,akit szeretsz,de még nem olvastál tőle: Igazából ez szerintem elég nagy hülyeség.Hogy szerethetsz egy írót úgy,hogy még nem olvastál tőle? Szerintem sehogy,ezért én ezt úgy értelmeztem,hogy ide olyan írónak a könyvét kell sorolni,akitől az ÉVben nem olvastál még.Javítsatok ki,ha ez így baromság.Tehát,én ide Marni Bates Láthatósági mellény lúzereknek regényét választottam,mivel ebben az évben ez volt az első Marni regény amit olvastam.

17.Egy könyv,amit egy barátod ajánlott: Kierstin White Paranormalcy-Természetfölötti regényétől,amikor barátnőm először ajánlotta,eléggé óckodtam,de mikor beadtam a derekamat akkor hatalmas kellemes csalódás ért,ugyanis imádtam.

18.Egy Pulitzer-díj nyertes könyv: Bocsi,de ez nincs meg.Egyik sem vonzott azok közül,amelyek ezzel a díjjal büszkélkedhettek.

19.Egy könyv,amely igaz történeten alapszik:Másik nagy kedvencemet sorolom ide,Gayle Forman Ha maradnék című regényét. Állitólag ezt a könyvet igaz történet ihlette.

20.Egy könyv amit anyukád szeret: Szerencsére anya nem valami hosszú könyvet választott ide. Ez a nem hosszú könyv pedig Antoine Saint-Exupéry A kis herceg című könyve volt.

21.Egy könyv,amitől "félsz":Bár semmi thriller vagy krimi kategóriába nem tartozik a következő könyv,mégis én volt,hogy paráztam tőle.A nyertes pedig nem más,mint Helena Silence Enigma sorozatának második kötete,az Ezüsthíd.

22.Egy több,mint 100  éves könyv: Ezt szintén nem tudtam teljesíteni.Bocsiika.

23.Egy könyv,az "elolvasni" listád aljáról: Gayle Forman Hova tűntél regényével úgy voltam,hogy a könyv első kötetét imádtam,és hogy nem akarom elrontani az élményt egy esetleges rosszabb folytatással.De ebben is kellemesen csalódtam szerencsére.

24.Egy könyv,amit csak a boritójáról ítélsz meg: Nem sok könyvet ítélek meg a boritójuk alapján,de Kelly Oram Szívzűrterápia strébereknek című regényébe a borítója miatt szerettem elsősorban bele.

25.Egy könyv,amit el kellett olvasni az iskolában,de nem szeretted: Szinte egyik háziolvasmányt sem szerettem,úgyhogy ez is elég könnyen eldőlt.A "nyertes" itt nem más,mint Karinthy Frigyes Tanár úr kérem című könyve.

26.Emlékirat: Ennél a pontnál nagyjából ennyi volt a reakcióm: HE? 

27.Egy könyv,amit egy nap alatt be tudsz fejezni: Geronimo Stilton A névtelen múmia rejtélye című könyvet kemény 3 és fél óra alatt be tudtam fejezni. :D De csak azért kellett ilyen sok idő,mert nem tudtam folyamatosan olvasni,mert mindig lett valami dolgom közben.

28.Egy könyv,melynek címében antonima (ellentét) van: Alyson Noel Lúzerek és Bálkirálynők című regénye tökéletes ide.

29.Egy könyv,amit mindig is elszerettél volna olvasni: Komal Kant Mire jó a rosszfiú? című regényéért megjelenése óta odavoltam és alig vártam már,hogy kezemben fogva lapozgathassam.

30.Egy könyv,ami abban az évben jelent meg,mikor szülöttél: Hatalmas Potterhead-ként büszkén mondhatom,hogy J.K.Rowling Harry Potter sorozatának első kötete,a Harry Potter és a bölcsek köve magyar (vagy az is lehet,hogy az angol is,nem tudom pontosan) megjelenésével egy évben születtem. *-* akit érdekelne,2002-ben születtem.

31.Egy könyv,amelyről sokan rossz véleménnyel vannak: Szűcs Vanda Egy ikerpár titkos naplója című könyvéről én is rossz véleménnyel vagyok.Kövezzetek meg,de nekem szenvedés volt.

32.Egy trilógia: Akkor még Kalapos Éva D.A.C. sorozata trilógia volt,amikor én felírtam a listára,tudom,hogy már azóta kijött a negyedik kötete is,de nekem ez mostmár marad trilógia.

33.Egy könyv,melyet gyerekkorodban olvastál: Utáltam gyerekkoromban olvasni,így nem volt mit újraolvassak.

34.Egy könyv,melyben szerelmi háromszög van: Molly McAdams Kétesélyes szerelem című regénye egy szerelmi háromszögből áll. Arról már inkább nem mondok semmit,hogy milyen is az a szerelmi háromszög. Rengetegszer kidühöngtem már magam ezzel a regénnyel kapcsolatban,annyira sokszor,hogy már szerintem is unalmas vagyok pedig az nagy szó,ha szerintem unalmas vagyok.Tehát most inkább hanyagolom a szokásos oltását a könyvnek.

35.Egy könyv,mely a jövőben játszódik: Marissa Meyer Cinder című disztópiája hatalmas kedvencem a fantasy-k közül.

36.Egy könyv,amely a középiskolában játszódik: Maros Edit Hüvösvölgyi suli sorozatának első kötete pont megfelel ide. :D

37.Egy könyv,aminek a címében szerepel szín: Szintén nagy kedvencemet,Kerstin Gier Rubinvörösét olvastam el ehhez a ponthoz. Gideon *-*

38.Egy könyv,amelyen sírsz: Sose sírok könyvön,de Jennifer E. Smith Vajon létezik szerelem első látásra? című regénye még engem is megríkatott.

39.Egy könyv "mágiával": Melyik regény is illene ide jobban,mint Victoria Forester regénye, A lány aki tud repülni.Amúgy így belegondolva,az egyik Harry Potter kötetet is idesorolhattam volna,de hát mostmár mindegy.

40.Egy képregény: Nem voltam képes elolvasni egész év alatt egy képregényt.Megyek és elásom magam a kertben.

41.Egy könyv,olyan szerzőtől,akitől még soha nem olvastál: Rengeteg szerzőtől nem olvastam még,ezért ennél a pontnál sem kellett sokat gondolkozzam,hogy mit olvassak,mert szinte akármit idesorolhattam.A befutó pedig nem lett más,mint A. Meredith Walters Utánad a sötétbe című regénye.

42.Egy könyv,amit megvettem/kikölcsönöztem,de még nem olvastam: Ennél a pontnál végülis mázlim volt,ugyanis Katie D. Anderson Csók és szájfény című könyve ott állt a polcomon egy ideje,mert nem volt még se időm hozzáállni,meg mást olvastam inkább helyette,így hát mikor megláttam ezt a pontot,tudtam,hogy ide tökéletes lesz.

43.Egy könyv,amely szülővárosodban/országodban játszódik: Ez a pont volt talán a legeslegnehezebb számomra,ugyanis nem sok Romániában játszódó könyv van.Ezért is volt az,hogy csak pár napja jutott eszembe,hogy mintha lenne nekem valami könyvem,ami abban a városban játszódik,mint ahol én élek.Így aztán meglett ehhez is a befutó,és hála a jó égnek,nem egy 800 millió oldalas könyv volt,így egy délután alatt kiolvastam.A szóbanforgó könyv pedig Schönberg Éva Trudi naplója volt.

44.Egy könyv,mely eredetileg más nyelven íródott: Itt sem volt nehéz dolgom.Amit ehhez a ponthoz olvastam,nem volt mást mint Anne Percin Hogy told el (jól) a nyaradat könyve volt.

45.Egy könyv,melyben karácsony van: Marni Bates Rocksztárt kaptam karácsonyra regénye volt itt az egyértelmű befutó.Szerintem nem szorul magyarázatra,hogy miért. :D

46.Egy könyv,olyan szerzőtől,akinek ugyanaz a monogramja,mint neked: Szintén nem volt könnyű dolgom egy V.B. vagy B.V. monogramú író megtalálásával,de a végén ráakadtam Bosnyák Viktória Ezt nevezem! című könyvére. Úgyhogy,ezt is kipipálhatom.

47.Egy szindarab/dráma: Shakespeare Rómeó és Júliája volt itt azt egyértelmű választottam.

48.Egy betiltott könyv: Itt is egy egyszerűen csak WTF? fejjel bámultam a lapra.

49.Egy könyv,melyből később TV show lett/TV showból könyv: Ehhez a ponthoz a kedvenc sorozatom könyves adaptációját akartam elolvasni,de nem jutottam odáig,így elmaradt a Pretty Little Liars,vagyis Hazug Csajok Társasága sorozat elolvasása. Na,majd jövőre!

50.Egy könyv,amit elkezdtél,de soha nem fejeztél be: Lehet nem kéne bevalljam,de Rudyard Kipling A dzsungel könyve című regényét soha nem olvastam ki,és nem is tervezem.Egyszerűen úh,nagyon nem bírom.Hanyagoljuk is inkább.

Ezzel véget is ért ez a bejegyésem a 2015-s könyvkihívásról,és jövő ilyenkor jön a 2016-s könyvkihívás teljesített verziója.Már megvannak a feladatok,de én egyenlőre csak angolul találtam meg.
Remélem tetszett ez a bejegyzés,és a következő bejegyzésem posztolásakor már 2016(!!!!) lesz.
Sziiiiasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése