2015. július 26., vasárnap

#14 Könyvkritika: Marissa Meyer-Cinder


Hamupipőke a IV. világháború után 126 évvel.
Egy lányról szól a történet,Cinderről,aki Új-Peking legjobb műszerésze.Ez eddig mind szép és jó,csakhogy Cindert mindenki kiközösítí mert kiborg.Hogy mi is az a kiborg? Egy olyan ember kiborg,akinek fémből vannak bizonyos testrészei,vagyis ha egyszer nagyon súlyosan megsebesült és nem sok esélye volt a túlélésre,akkor a károsodott részeit mesterségesre cserélték.Cinder mostohaanyjával,annak két lányával és Ikoval,az androiddal a házirobottal él.Adri,a mostohaanya,és nagyobbik lánya,Pearl,kifejezetten utálják Cindert,míg Adri kisebbik lánya,Peony,nagyon jó barátságban van a kiborg lánnyal.
A Földön pusztit a pestis,ami persze Új-Pekinget sem kíméli.Sorra kerülnek az emberek karanténba fertőzés miatt,de az ellenszere a betegségnek egyenlőre ismeretlen.Emiatt sorra sorozzák be a kiborgokat tesztalanynak (kisérleti nyúlnak) a császár kutatóintézetébe.
Cinder egyik nap mikor kint dolgozik a vásárban megjelenik nála a herceg álruhában,és arra kéri,hogy javitsa meg neki az androidját.

Na,innen aztán jön a kalamajka...
Egyszerüen letehetetlen volt szerintem.Fordulatok,romantika,bánat,boldogság,csalódás,rejtélyek. Sírni és nevetni is lehetett rajta.
Attol függetlenül,hogy harmadik személyben íródott teljesen elnyerte a tetszésemet.Szuper volt a történetvezetés,nem ugráltunk össze-vissza az időben,mint egyes könyvekben.
Szereplők közül Iko lett a kedvencem,a humora és bolondos természete miatt.A két főszereplőt,Cindert és Kai herceget eddig nem igazán sikerült úgy igazán megkedvelnem,de hátha majd a folytatásban ez is összejön. :D Cinder számomra egy kicsit furán viselkedett,és talán pont ez gátolt meg abban,hogy átérezzem a helyzetét. Kai herceg...hát ő az a tipikus menő tinédzser fiú.Mindenki odavan érte jogosan.Az tetszett benne,hogy nem tartotta magát nagyra csak azért,mert történetesen herceg.Csakhát aztán lesz szegénynek elég baja...de ez már lassan spoileres,úgyhogy álljak csak meg. :D
Érdekes választás volt Pekinget választani helyszínül,eddig még nem olvastam Pekingben játszódó könyvet.
Viszont ami nekem szemet szúrt.Ugyebár a IV. világháború után játszódnak az események,tehát én még valami ennél is fejlettebb techonológiára számitottam,és hát csalódnom kellett valamennyire...
Na,most ha 1-től 10-ig pontoznom kéne,akkor én 8.5-t adnék rá,mivel ugye voltak olyan dolgok amikkel nem voltam megelégedve,másrészt szerintem elég kiszámitható volt. Mármint már 5 fejezettel előbb ki lehetett következtetni az eseményeket...de attol még nekem nagyon tetszett,és kíváncsi vagyok,hogy mit hoz a második és a harmadik kötet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése