2015. július 26., vasárnap

#3 Könyvkritika: Leiner Laura-A Szent Johanna Gimi



Helyenként SPOILERT tartalmaz!
Leiner Laura naplóregény sorozata,az SzJG,4 tanévet mutat be,a Szent Johanna nevû középiskolából.Mivel ez egy "napló" amit egy Reni nevû lány ír,mindent az ô szemszögébôl olvashatunk.
9 kötet van és még kiegészitô kötet is van hozzá.
Minden kötet egy félévet ír le,de az utólsó félév két kötetbe van osztva.
Reni,a könyvsorozat egyik fôszereplôje,egy átlagosan kinézô lány,szeret olvasni és iskolaelsô. Már az elsô kötetben beleszeret az egyik osztálytársába,az ultra menô Cortezbe.
Cortez,rendes nevén Antai-Kelemen Ádám,az egész iskola legmenôbb diákja,akibe minden lány szinte belezúg. Cortez ezt tök lazán kezeli,szinte nem is érdekli.Legjobb barátaival, Ricsivel,Zsoltival és Dave-el(igazából Dávid,de mindenki Davenek hívja),ez iskola "Balhés Négyese".Cortez stílusa,az ahogy néha beszél Renivel,helyenként már kiábránditó,de az ilyen alkalmakat ellensúlyozza kedvesebb megmozdulásai vagy a segitségei.
Az osztályuk, a B-sek, 12 fôbôl áll:
*Cortezbôl
*Renibôl
*Kingából-Reni egyik legjobb barátnôje,enyhén,nem,nagyon,erôszakos,de a modorával együtt nagyon jó baratja a lánynak.
*Virágból-Reni Emó,majd késöbb Hippi barátnôje,aki fogalmam sincs,hogy jutott el egyáltalán idáig,ahoz képest,milyen a személyisége.
*Gáborból és Jacquesbôl-ôk az osztály csendesei,nagyjából semmi nem történik velük.
*A Rockerekbôl,azaz Andrisból és Robiból-rettenetesen gusztustalanok,de nélkülük unalmas lenne a társaság
*Zsoltiból-csupaszív fiú,az osztály mókamestere,esznéletlenûl sok poénja van,én konkrétan dôltem a röhögéstôl azoktól a viccektôl és beszólásoktól amiket ô mondott.
*Ricsibôl-nagy Korn fan,raszta hajával,piercingjeivel és stílusával együtt nagyon aranyos és vicces karakter,személy szerint nekem Cortez után ô a kedvencem a sorozatban.
*Davebôl és Macuból-a két "kütyüsznob",nekik az egyedüli márka az Apple és minden másodpercüket az interneten töltik.
*Arnold-igaz,hogy ô csak pár évig tagja az osztálynak,mégis szerves része a sorozatnak.Szerintem nagyon ellenszenves személy,bár megoszlanak rola a vélemények...
*és a bónusz:Csontváz Carlos-ehez inkább nem fûznék semmi,csak annyit,hogy én nagyon bírtam :)
Nagyon átérezhetô könyv,együtt lehet nevetni és sírni Renivel,bár voltak olyan részek ahol legszívesebben jól megrángattam volna,hogy:"NYISD MÁR KI A SZEMED,KOMOLYAN,HÁT VAK VAGY?!".
Nagyon imádtam ezt a sorozatot,többször is elolvastam egy-egy kötetét és bekerült az egyik kedvenc könyvjeim listájára.
Ha értékelnem kéne,mápeddig fogom,akkor ennek a könyvsorozatnak 10-bôl 10-et adnék,mivel egyszerûen minden megfogott benne. A témája,a szereplôk humora és személyisége,és úgy általába véve a Szent Johanna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése