2015. szeptember 26., szombat

#1 Film vs. Könyv: Kerstin Gier-Rubinvörös

Könyv vs. film

Végre valahára bejegyzéssel jelentkezem,méghozzá egy új típusúval,amire nagyon kíváncsi vagyok,hogy mi lesz róla a véleményetek.Mint már a címből is kiderült, olyan filmről lesz szó,aminek természetesen van könyves változata is,tehát a könyvet össze fogom hasonlítani a róla készült filmmel.Na,de vágjunk is bele!

~A könyvről~

 

Kicsit régen olvastam már a könyvet,így fogtam a kötetet,és felütöttem úgy,mint ahogy más a Bibliát szokta azta,milyen hasonlat,apám... és a bejegyzés folyamán valószínűleg puskázni fogok belőle egy kicsit nagyon sokat.
A történet 1912-ben kezdődik (annak,aki esetleg nem tudja miről szól,elmondom,hogy ez egy ídőutazós könyv),ahol egy férfi és egy nő,akikről csak később derül ki,hogy kik,visszautaznak a múltba,és ott tervezik az életüket.Utána a következő fejezetben,visszatérünk a jelenkorba,ahol amúgy játszódnak az események.Gwendolyn,aki végig azt hitte egész családjával együtt,hogy unakatestvére,Charlotte örökölte azt a bizonyos időutazó gént a családba,egyszer csak a múltban találja magát.Ezután az esemény után,amitől először nagyon kiborúlt,majd másodjára is nagyon kiborúlt,felpörög az élete,megismerkedik a bunkó és szexy Gideonnal,aki úgyszintén időutazó,és egyre többet tud meg a saját családjáról,olyan dolgokat,amikről eddig senki nem beszélt neki.Eközben persze folyamatosan azt kell hallgassa,hogy "Charlotte sokkal ügyesebb ebben;Charlotte sokkal okosabb nálad;mégis ki a fene vagy te,és hol van Charlotte?"

Nagyvonalakban és spoiler nélkül erről szólna a könyv.Lássuk mi lett belőle megfilmesítve...

~A filmről~ 

 

Honnan szedték a film elejét? Addig oké,hogy egy csaj meg egy férfi a múltban a kronográffal,de a többi? Semmi köze a könyv elejéhez,és véleményem szerint semmi értelme.Aztán ugrunk ugye a következő "fejezetbe",ahol már Gwendolyn-ról szól a sztori.Ott is.Én megértem,hogy valahogy el kellett inditani a történetet,de úgyszintén nem hű a könyvhöz.Bár azt el kell ismerjem,hogy tényleg segít megérteni az eseményeket úgy is,hogy nem olvastad a könyvet.
A későbbiekben is vannak még eltérések a könyvhöz viszonyitva,de már nem annyira feltűnőek.Leszámitva a végét.Mert a könyv a templomban ér véget(és a második kötet is onnan folytatódik),viszont a filmben teljesen más dologgal van vége a történetnek.A legeslegvégén pedig ismét visszatérünk a múltba a férfihoz és a nőhöz,akik szintén teljesen más dologról bészélnek a könyvben,mint a filmben.



~A karakterekről~

 

A történetnek több fontos szereplője van,ezért lássuk,ki milyen a könyvben és ki milyen a filmben.

Gwendolyn: 

Igazi különc,aki szerintem sokkal jobb fej,mint unokatestvére,Charlotte.A könyv során rengeteg jó poénja van,amik számomra a filmben eltüntek.Viszont,a filmbe a színésznő szerintem tökéletes választás volt.Én pontosan úgy képzeltem el Gwendolyn-t. :D

 

Gideon:


A srác szerintem sokkal rokonszenvesebb a regényben,mint a filmben.Az olvasás során imádtam Gideon karakterét,viszont a filmben egyedül az őt alakító színész dobta egy kicsit meg a szereplőt.Nem igazán tudom meghatározni,hogy miért szimpibb a könyves-Gideon,mint a filmes-Gideon,de akkor is így van...

Charlotte:

A filmben is,és a könyvben is egy undok hárpia,aki azt hiszi magáról,hogy ő a világ legokosabb embere.Én kárörvendő módon mindig örültem annak,ha valami nem úgy sikerült,ahogy azt ő várta. :D Amit viszont furcsáltam:a könyvben mindig mondja Gwen,hogy Charlotte milyen szép,viszont,szerintem a filmbeli lánynál találhattak volna szebbet is.

Leslie: 

Igaz,nem főszereplő,de igenis emlitésre méltó karakter.Neki kivételesen jól áll ez az okostojásság,nem pedig idegesítő.Mindent tudni akar,mindent kinyomoz,és mégse könyveled el egy idegesitő kis mindentudónak.Szerencsére a filmben is sikerült megtartania a karakternek ezt a jellemvonást,így Gwennek igazán jó a legjobb barátnője a filmben és a könyvben is... :D


~Összvélemény~

 

Mindent összevetve szerintem igenis jól sikerült a film,a könyv pedig egyenesen zseniális.Ritkán tudom azt mondani egy filmre,hogy jó,úgy,hogy előtte olvastam a könyvet,ami ugyebár sokkal részletesebb,jobban kidolgozott általában,ám erre kétség kívül azt mondhatom,hogy egész jól sikerült.
Pontozás szempontjából a következő lenne:

-A könyv 10-ből 9.5-t kapna,hiszen szerintem nagyon-nagyon jó könyv,imádtam olvasni,akárcsak a folytatását,amit mostanság fogok befejezni,a Zafírkéket.
-A film:-könyvhöz viszonyítva 10-ből 7-t kapna,mivel az eleje eléggé eltér a könyvben történtektől,és ugyanez a helyzet a végével is.
            -ha csak a filmet veszem,úgy,hogy a könyvet nem olvastam,akkor viszont 10-ből 8.5.-t simán megkapja,mivel,mint mondtam,szerintem nem lett egy rossz film.Igazán kár,hogy csak angolul van,kívácsi lennék a magyar szinkronra.

 
Ennyi lett volna ez a bejegyzés,ha tetszett akkor hagyj nyomot magad után,és írd meg kommentbe,hogy legyen-e még ilyen bejegyzés.
Kellemes hétvégét,sziiasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése