2015. augusztus 30., vasárnap

#17 Könyvkritika: Kiera Cass-A Párválasztó sorozat

SPOILERES!!!



Rengeteget hallotam már erről a sorozatról,és már annyira érdekelt,hogy miért vannak ennyire oda ezekért a könyvekért,hogy gondoltam belekezdek.
Már az első mondatától beleszerettem Kiera Cass regényébe.Nem viccelek.Komolyan,én már az első mondattól kezdődően imádtam. :)
Egyenlőre négy rész jelent meg magyarul is,plusz egy kiegészitő kötet.Na,de akkor sorban az öt könyvről.

1.A Párválasztó:

Főhősnőnk,America,a negyedik világháború után él egy új országban,Illeában.Az országban kasztrendszer uralkodik,ami azt jelenti,hogy az Egyesek a királyi család,Kettesek a király után lévő leggazdagabb családok,és ez mind igy megy lefele,egészen a Nyolcasokig,akik már a tolvajok és hajléktalanok.America Ötösként él szüleivel és testvéreivel együtt.A lány két éve titokban együttjár Aspennel,aki egy kaszttal lejjebb van tőle,vagyis Hatos.A szerelmesek minden vágya az,hogy egybekelhessenek,ám mikor egyik nap America-ék megkapják a jelentkezési lapot arra,hogy a lány benevezzen a Párválasztóba,vagyis hogy további 34 lánnyal megküzdjön Maxon herceg szívéért,teljesen kiborulnak.America egyáltalán nem akar indulni,viszont az egész családja,sőt még szerelme, Aspen is azt mondja neki,hogy legalább próbálja meg,mert ha bejut akkor pénzt fog kapni a családja,így kénytelen-kelletlen beadja a jelentekezését.És persze,bekerül a Kiválasztottak közé.Ígyhát elutazik a palotába,hogy versenybe szálljon egy koronáért amire nem vágyik,és egy olyan fiú szívéért akihez nem vonzódik.Csakhogy aztán megismeri Maxont.Kettejük "kapcsolata" olyan mint egy vihar.Egyszer szélcsend van,aztán kitör a vihar és ilyenkor szinte bármi megtörténhet,de ettől eltekintve Maxon és America egyre jobban megkedvelik egymást.

2.Az Elit:

Mikor már csak hat lány maradt a versenyben,és America már kezdene ráeszmélni arra,hogy lassan beleszeret a hercegbe,megjelenik Aspen,akit felvettek palotaőrnek a kastélyba,így America ismét összezavarodik,és egyszerre vágyik Aspen és Maxon után.A könyv alatt az írónőnek nagyon szépre sikerült megírja azt,ahogyan lassacskán America érzelmei kihűlnek Aspen iránt,és Maxon szerzi meg a lány szívét.

3.Az Igazi:

Még ha az első két kötetben is voltak fordulatok és olyan dolgok amikre nem számított az ember,akkor is az Igazi mindet felülmúlta.Amikor már azt hitted,hogy America és Maxon kapcsolata sínen van,akkor történt valami,és BUMM,megint csak azon aggódtál,hogy ezek nem fognak összejönni.Még az utólsó 50 oldalnál...dehogy 50,20 oldalnál is azon izgultam,hogy mi lesz a vége,mivel annyira meg voltak csavarva a dolgok,hogy az valami hihetetlen izgalmat adott a harmadik kötetnek.Bizton állítom,hogy a sorozat harmadik kötete sikerült a legjobban.

4.Párválasztó történetek:A Herceg,A Palotaőr:

A kiegészitő kötetben elolvashattuk Maxon szemszögéből a lányok palotába érkezésének részét,ami ugye nincs benne az első kötetben,és olvashattuk még a herceg szemszögéből az első rész legviccesebb jelenetét,amit nem fogok  elárulni,mert azt már spoileres lenne...
Aspen szemszögéből is olvashattunk pár részt,de számomra valahogy Maxon szemszöge izgalmasabb volt lehet azért,mert Maxont imádom,Aspent meg kihajitottam volna legszívesebben a sorozatból?Hmmm... 

5.A koronahercegnő:

Maxon király és America királynő legidősebb gyereke,a gyönyörűszép,de elkényeztetett Eadlyn veszi át a főszerepet.Eadlyn a nép megbékéltetése céljából belemegy abba,hogy rendezzenek neki is Párválasztót,bár eltökélt célja,hogy nem fog beleszeretni senkibe,és mikor trónra lép,független nő lesz.Csakhogy Eadlyn időközben mégis megkedveli valamennyire a fiúkat,és ezért igencsak haragszik magára.
Bár ebben a kötetben is van jócskán fordulat,mégsem múlja szerintem fenn az  Igazit. Nagyon remélem,hogy minnél hamarabb kijön a folytatása magyarul,mert az a függővég...

Lady America

Főbb szereplők rövid jellemzése:

-America:heves jellem,tüzesség,és mégis egy családját annyira szerető lány,hogy az valami hihetetlen.A négy kötet alatt America volt az egyetlen lány,akivel valamennyire tudtam azonosulni.És én végig reméltem,hogy America lesz a befutó,mert a kezdetektől szimaptizáltam vele.Mindig megvolt a véleménye,és ki is állt mellette.Ez nekem nagyon tetszett benne.
Maxon Schreave herceg
-Maxon herceg:nem tudom,hogy ki hogy volt vele,de mikor kijelentette,hogy nem szereti a síró nőket,mert nem tudja mit kezdjen velük,na én ott szerette bele.Maxon mindig vicces,okos és szeret "veszélyesen"  és szabályszegve élni.A harmadik kötetben pedig önfeláldozásával mutatja ki,mennyire is szerelmes ő. Nekem Maxon herceg volt a kedvencem az egész sorozatból. :D #teamMaxon 
-Aspen:nem szokásom nagyon utálni karaktereket,de Aspent egyszerűen gyűlöltem.Önző,túlságosan is azt hiszi,hogy ő mindent megtehet,és hűtlen a palotában felállitott szabályokhoz.Én komolyan mindig azt vártam,hogy valamelyik lázadó hátha megöli egyszer,de hát,valahogy mindig túlélte a lázadásokat...
-Kriss:őt sem szerettem különösebben...engem mindig irritált az,hogy annyira ngyon verseng a hercegért lehet hogy azért,mert én Americának drukkoltam? Mindegy,a lényeg,hogy én nem tudom mit keresett ez a lány a top 2-ben...
-Celeste:sose gondoltam volna,hogy a sorozat végére megszeretem Celestet,de majdnem sírtam,mikor meghalt az Igazi végén...most miért kellett megölni?America után talán a lányok közül Celestet szerettem a legjobban,erre BUMM,kinyírják.Attol függetlenül,hogy az elején a gonoszságával,hatalomvágyával,és manipuláló természetével egyáltalán nem nyerte el a szimpátiámat,a végére,mire "megjavul" igencsak jó királynő lett volna belőle.
-Eadlyn hercegnő:nagyon hasolít az anyjára,Americara,mivel Eadlyn-nek is megvan mindenről a véleménye,ki is tart mellette,viszont ő mindig a saját kényelmét tartja fontosabbnak,ellentétben anyjával,akinél legalább is szerintem nem volt meg ez a tulajdonság.Ezért tehát eléggé vegyes érzelmeim vannak vele kapcsolatban,részben tetszett,hogy kiáll a döntései mellett,viszont a sok hisztije már idegesítő volt.

 Zárásként még a boritókról és a 'mindenteldöntő' értékelésem a sorozatról.

A sorozat boritói szerintem valami eszméletlen gyönyörűek,és illettek a könyvekhez.Nekem legjobban a Párválasztó és az Igazi boritója tetszett,de igazság szerint mind az öt nagyon jól sikerült. :D

Nos,ha értékelnem kéne,akkor 10-ből 9-t adnék a sorozatra,mivel én nagyon megszerettem,és tetszett az,hogy disztópia,vagyis a jövőben játszódik,és mégis van egy kis régies beütése ezzel a királyságos-kasztos dologgal. :) Mindenképp megéri elolvasni,én merem ajánlani bárkinek,mert engem nagyon meggyőzött. :)

A következő bejegyzésig sziiasztok! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése