2015. november 13., péntek

#5 Mi van velem?: A Magyar Nyelv Napja


Ma,november tizenharmadikán van a Magyar Nyelv Napja,amit 2011 óta ünneplünk mi,magyarok.Ebből az alkalomból a mai magyaróránkat az iskolában ennek az "ünneplésére" áldoztuk senki nem bánta,csak úgy mellesleg megjegyezém... :D .

Először is meg kellett mondjuk,hogy mi mit gondolunk az anyanyelvünkről,a magyarról.Ezekből idéznék egyett-kettőt:

" A magyar nyelv állitólag az egyik legnehezebben megtanulható nyelv,de mi annyira menők vagyunk,hogy nekünk ez már születésünk óta megy!"-van benne valami... 

"Szerintem a magyar nyelv attól szép,hogy,ha minnél többet használjuk,annál változatosabb mondatokat tudunk mondani,írni."-ki más mondhatta volna ezt,mint én :D

"Én azt szeretem a magyar nyelvben,hogy többféle nyelvjárásban használják,és azt olyan vagány hallgatni,mikor egy székely olyan jó ízesen beszél magyarul."-én is szeretem a székely nyelvjárást.

~Többet nem osztok meg e becses véleményekből,mert nem emlékszem rájuk.~

Miután mindenki szépen kinyilatkozta magát ezzel a témában kapcsolatban,jött a masodik rész: kedvenc magyar szavak.

Nem igazán okozott szerintem egyikünknek sem meglepetést a másik kedvenc szavai,mivel eléggé régóta ismerjük egymást,ettől fogva eléggé ismerjük a másik személyiségét,de attól függetlenül érdekes volt meghallgatni,hogy mégis kinek mi a kedvence,ugyanis ezt kaptuk házinak tegnap,hogy mindenki leírja a sajátját.(Habár azt nem mondanám,hogy a tegnapeste fénysen telt volna,Brigi barátnőmmel szépen összevesztünk,hogy melyikünk mondja be a 'sötét nagyúrat'.Had ne mondjam,én besértődtem,mert én akartam,ő meg nem hagyta magát.Aztán a végén egyikünk sem mondta be ma az osztályban...)

Az osztálytársaktól ezek a szavak hangzottak el:

"megszentségtelenítettétek","színek","feketeangyal","árnyvadászok","pszihopata","miért",
"zártosztály","galaxis","gesztenye","röplabda","konjugáltja","tukán","pillangó","Karácsony",
"hópehely","gépezés","szeretlek","tánc","Harry Potter"(igaz,ez az utólsó két szó,de elfogadtuk :D)

A körülöttünk előket(nem feltétlenül csak a szülőket) is meg kellett kérdezzük,hogy mi az ő kedvenc szavuk.Volt egy-kettő igazán tipikus,de voltak köztük érdekesebbek is.

Ezekből is felsorolnék párat:

"legyőzhetetlen","unokák","alkony","b***meg"(bocsánat,de én ezen besírtam,mikor meghallottam,és nem bírtam ki,hogy ne írjam bele),"galamb","gyönyörű","tejkaramella","szeretlek","datolya pálma"(ez is két szó,de elfogadjuk),"katica","épitészet","lottónyeremény","sör"(elfogadjuk,sőt! :) ),"vakáció","aluminium","napsugár"

Majd,mikor ezeket is megtárgyaltuk,a magyartanárnőnk kettes csoportokba rendezett minket,és kaptunk egy feladatlapot,amit én kifejezetten élveztem kitölteni.Szerintem nagyon érdekes feladatok voltak rajta,és én egy-egy feladaton annyit nevettem,mivel olyan vicces volt olvasni egy körülírt mesét,mint például a Piroska és a Farkast,vagy a Hamupipőkét.Na,nekem tetszett,és kész. :D

Ezekre nem tudok példát mutatni,mivel nincsen nálam a feladatlap,mert vissza kellett adni a tanárnőnek.Pedig igazán megmutattam volna egy-két ilyen számomra viccesebb feladatot.Na,majd jövőre! :)

És ezzel el is telt a magyaróránk,amit azzal fejeztünk be,hogy mindenki felírta egy lapra a kedvenc szavát,majd azokkal beálltunk egy csoportképre,aztán pedig indultunk is haza,mivel végre hétvége.Erről a lapról sem fogok képet mutatni,mivel olvashatatlanul írtam rá az árnyvadászok szót.

Ennyi lett volna ez a bejegyzés,ami nem lett a leghosszabb,de remélem tetszett nektek.
Ha igen,akkor iratkozz fel,szavazz,hagyj nyomot magad után. :)
Nektek mi a kedvenc szavatok?Irjátok meg nekem kommentbe,kíváncsi vagyok rá.

Kellemes hétvégét,sziiasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése